Get your own Digital Clock

Wednesday 13 July 2011

Gereja Terbesar Di Dunia Di MALAYSIA

Assalamualaikum..mungkin berita pembinaan gereja ini tidak tersebar luas walaupun pembinaannya bermula tahun 2008. Bagi diri saya, tentu berita ini sangat mengejutkan. Tentu ada di kalangan pembaca telah pun mengetahui tentang pembinaan gereja ini. Apa yang saya fikirkan, masakan gereja terbesar, termoden dan tercanggih dibina di negara MALAYSIA? Kenapa tak dibina di negara Barat yang luas kawasannya jauh lebih besar dari MALAYSIA? Apa motif utama gereja ini dibina di MALAYSIA? Satu persoalan yang dilontarkan kepada semua..
Gereja ini diberi nama CCC atau Calvary Convention Centre akan siap dibina bersebelahan Bukit Jalil Golf & Country Club berhadapan Anjung Hijau Kondominium. Mula dibina pada tahun 2008. Maklumat lanjut boleh rujuk pada web ini http://www.calvary.org.my/. Struktur pembinaan CCC boleh dilihat di link ini http://www.calvary.org.my/CCC/ccc_update.html
Link
Kos untuk membina gereja ini ialah RM100 juta tidak termasuk kos tanah RM35 juta.gereja 6 tingkat dan tercanggih di dunia ini dalam proses untuk disiapkan sekarang. Dengan kapasiti auditoriumnya yang mampu memuatkan 5 ribu orang pada satu-satu masa, maka kawasan sempit ini dijangka akan mengalami kesesakan teruk apabila ia siap nanti.




Untuk pengetahuan, di dalam pembinaan gereja ini terdapat unsur FREEMASON. Antara misi pembinaan geraja ini ialah...

The Mission Statement of the Calvary Convention Centre is:

* To be an inspiration and to benefit all in Malaysia and beyond
* To be a dynamic and positive influence in our society
* To care and to share with those who are without hope
* To equip and train those who desire to serve and help others
* To declare God’s love and His faithfulness to mankind
 
Jangan terkejut setelah gereja ini siap dibina mungkin akan diisi dengan anak-anak melayu. Dengan adanya gereja ini, mungkin menggalakkan lagi ramai remaja melayu untuk murtad. Apa akan terjadi pada generasi kita pada masa akan datang?Nauzubillah..Sejauhmana kita sensitif dengan isu-isu sebegini.
Perlukah negara MALAYSIA ini dibina sebuah gereja yang sangat besar? Malah keluasan tapak ini mengalahkan Masjid Jamek Sri Petaling yang boleh dianggap besar dalam Malaysia ini. Sama-sama kita fikirkan..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis

Panorama SMA Yayasan Khairiah

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More