Get your own Digital Clock

Saturday 17 September 2011

Koleksi Kasut NIKE Paling AWESOME DI Dunia

Khas untuk peminat "Kicks"

Tahukah anda Dr Bong ialah seorang penggila kasut Nike? Dia sangat sayang koleksi Nikes dia yang berpuluh-puluh sampai bila keluar berbromance dengan aku dia pakai selipar capalang. Kasut yang dia beli bernilai puluhan ribu itu dia simpan dalam kotak. Bak kata Dr Bong "I like to keep my kicks fresh". Siapa kata orang lelaki takde yang gila kasut? Dalam kes Dr Bong aku ada bukti obsesi mengumpul itu juga wujud dalam benak seorang manusia bertestis.

Koleksi Dr Bong impressif bagi aku tapi tak seimpressif koleksi milik Jordan Michael Geller. Beliau ialah tuan punya kepada SHOEZEUM. Sebuah gudang dua tingkat sebesar 9000 kaki persegi yang menempatkan kesemua kasut yang dikumpulnya. Sesuai dengan nama beliau yang ada "Michael" dan "Jordan" ,penggila kasut ini mempunyai koleksi lebih 2000 pasang kasut NIKE yang dikumpulnya sejak 10 tahun yang lalu. Kasut yang dikumpulnya merangkumi 99% kasut yang pernah dihasilkan oleh Nike sejak tahun pertama mereka membuat kasut. That means over 30 years worth of historical kicks and sneaks! Koleksi beliau danggarkan bernilai lebih USD 1 Juta. Setiap satunya masih FRESH. Dayyum! Apa ada dalam koleksi Jorden Michael Geller? 500 Jordans, 500 Runners, 300 Basketball, 200 SB, 200 Non-SB Dunks, 200 AF1 dan 100 Cross Training/Tennis/ACG/Innovation. Aku? Aku ada Nike ACG satu yang dah nak musnah.

NOTA TAMBAHAN

Jordan Michael Geller ialah seorang penjual sneaker di EBAY. Bermula dari modal hanya USD300 beliau mula menjual kasut NIKE di laman tersebut. Sedikit demi sedikit dengan menjual serta membeli kasut dari teman Ebay beliau membina koleksi yang anda lihat sekarang. Dari 2001 hingga sekarang beliau sudah menjual secara keseluruhan nilai kasut Nike yang mencecah USD10 juta! Berkat usaha dan minat beliau menjadi antara penjual barangan paling berjaya di EBAY. Dia bukan membazir tapi simpan kasut sebagai pelaburan. Bukan PELEBURAN duit. Respect the guy!









0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis

Panorama SMA Yayasan Khairiah

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More